Külastajaid:

counter

teisipäev, 5. jaanuar 2010

Väga valus õppetund

Ühel kohutaval hommikupoolikul otsustas minu sülearvuti mulle põhjaliku käru keerata.
Lihtsalt võttis kätte, raip, ega lugenud enam Windowsit üles. Ning kirjutas mustale ekraanile hoiatuse, et kõvakettal võivad olla tõsised vead, mistõttu on väga soovitatav teha omale kiiresti varukoopiad. Hilja! Viisin küll Pärnus parimasse võimalikku parandusse, aga ainus, mida nad teha said, oli kõvaketta vahetus.
Selle tegid nad küll ruttu ära, helistasid juba järgmisel päeval, et võin järgi tulla - kuid vanalt kettalt nad andmeid kätte enam ei saanud. Mis tähendab, et vastu taevast lendasid
1)minu viimase kolme kuu Islandi pildid;
2)minu viimase kahe aasta kirjatööd;
3)minu viimase viie aasta muusikaline looming.
Mõned olulised lingid hävinesid teadagi minu favoriitide nimistust. Ja meiliaadresside nimekiri Outlookist. Ja et õnn oleks täielik, saan oma kõige vajalikuma programmi, Finale, uuesti installida alles siis, kui olen Islandil tagasi. Sest CD on saare peal. Mille puhul ka õnnitlen.
Office on nüüd ka eestikeelne (mida ma arvutiasjanduses absoluutselt ei seedi). Ja paar omal ajal vabavarana saada olnud programmi on tänaseks tasuliseks tehtud. Ühesõnaga jama rohkem kui rubla eest.
Tunne on ikka äärmiselt sitt. Kuuli pähe laskma vist siiski ei hakka, aga esmaspäeval polnud sellest palju puudu kah.
Süüdistada pole kedagi peale iseenda. Kas siis sellest vähe juttu tehtud, et tark tegu on teha omale iga kolme kuu järelt varukoopiaid... aga muidugimõista on ju hea mõelda, et juhtub kõikide teiste ja mitte mingil juhul minu arvutiga. Jajah, Põdra - aeg oma seisukohti revideerida.

3 kommentaari:

  1. Heh, tuttav tunne, ka mul lendas PC vastu taevast. Mäletan, see juhtus ühel hommikul 4 aastat tagasi, koos kettaga ka mitme kollektiivi detailsed tööplaanid.
    Aga... Ootasin, kuni kell sai 10, sõitsin lähimasse MAC'i poodi, ostsin müraki arvuti ära ja arvan, et see ost oli parim mu elus.
    Muusikaakadeemias ükskord küsiti, millist emotsiooni kannab Mac minu jaoks.
    Ei osanud sel hetkel vastata, aga hiljem tegin asja enda jaoks selgeks- sellest hetkest, kui Mac-i ostsin, on arvutijutud minu jaoks lõppenud...
    Vott

    VastaKustuta
  2. 3) tundub küll ränk.

    Vähemalt mõnele muule arvutihoolduskohale võiks katkist kõvaketast ehk veel näidata. Tallinnas paistab paar kohta olevat, mis andmete taastamise teenust pakuvad (Digitohter, Arvutiekspress).

    Ja lõppeks on olemas ka väga spetsiifilised teenused, kus kõvaketas võetakse pulkadeks lahti ja loetakse sealt kõik allesolevad andmed. Kuigi jah, need teenused pole odavad.

    VastaKustuta
  3. Kahjuks kuulsin ma neid jutte väga algses sttdiumis sinult otse.
    Kuid sa pole ainus kellel läptop ära minestas. Minu oma sai detsembris enne jõule 5 aastat vanaks ja viskas kah pildi eest ära. Õnneks polnud tegu kõvakettaga vaid LCD taustavalgusega. Kuna see on oluliselt suurem summa mis vaja välja käia algse põhjuse peale mida pakuti, siis paari kuupärast saab see ehk ka parandatud (vaja jõuludest kosuda ;)). Hetkel aga kasutan lauaarvutit mis on aasta ja mõned päevad vana. Eelnevalt kasutasin seda video- ja pilditöötluseks ning GTA4 mängimiseks :D

    VastaKustuta