Külastajaid:

counter

laupäev, 6. veebruar 2010

Huvitav...

Käin iga nädal paar korda, esialgu küll ilma igasuguse tagamõtteta, www.mbl.is töökuulutuste lehel. Kes teab - Iceland National Symphony Orchestra peadirigendi kohta seal vaevalt et pakutakse (lame nali minu poolt), aga inimloom on juba kord selline, et otsib võimalusi, kuidas võimalikult vähema kepi eest võimalikult rohkem pappi saada.
Ega minu siinsel elul ju midagi viga pole olnud. Kord kuus lastakse Islandi peale hulkuma ning muusikakooli tööplaani suhtutakse täie mõistmisega. Kui ikka põhikoolis eksamieelne periood peal, antakse mullegi vabadus, sest ega siis kellelgi muusikakooli jaoks aega jätku.
Aga sellepärast mind natuke see ülaltoodud veebilehel nähtu häiriski. Vald on konkursi alla pannud kunsti-, käsitöö- ja kodumajanduse õpetaja ning direktori ametikohad. Minu arusaamise järgi mitte sellepärast, et keegi neist pensionile läheks - mõned minustki nooremad. Minu arusaamise järgi ka mitte sellepärast, et nendega rahul ei olda - inimesed on aastaid oma ameteid pidanud. Ega ole ka kuulda, et keegi elukeskkonda vahetama hakkaks - rahvas on mitmendat põlve Þórshöfni elanikud, juured sügavalt mulda aetud.
Saaks kuidagi sellegi välja uurida, kas see konkurss on üks sellistest, nagu Eestis äärmiselt populaarsed - et seaduse järgi PEAB välja kuulutama, sest tähtaeg möödas, aga tegelikult on kohaliku inimese jaoks koht olemas, kui ta vaid viitsib paberid sisse anda. Teaks, mismoodi ise edasi talitada. Ma olen selles mõttes väheke pirtsakas, et igasugustel oinastel ennast juhtida ei lase - ei taha mõeldagi, kui siia peaks maanduma mingi selline, kes pole elu sees kuulnud, mis asi on muusikakool ja kuidas see töötab. Tulemus võib osutuda täiesti katastroofiliseks. Ehkki minu tööandja on vald, mitte põhikool, ja viimase direktor vaid valla käepikendus. Ikkagi jama, kui toimivat süsteemi võidakse hakata ümber kujundama.
Niisiis, oleme ooteasendis ja jälgime mängu.

1 kommentaar:

  1. Konkurss korraldatakse igal aastal kohtadele, mida seni täidavad vastava litsentsita isikud. Direktori kohale aga on (vist) konkurss iga mingi aja tagant, ei anna pead

    VastaKustuta