Külastajaid:

counter

reede, 6. märts 2009

Esimene töönädal ja esimesed juhtumised

Terekest! Algas tänane (reedene) päev tõdemusega, et kuuma vett pole kraanis teist päeva järjest, ja seetõttu olin sunnitud kogu oma nohu, köha ja muude suguhaiguste juures võtma külma dušši. Kuigi islandlased armastavad igasugu jubedalt haisvaid asju, üks suurimaid delikatesse on näiteks pool aastat maa sees mädandatud grööni hai (olen proovinud - maitseb suurepärane!), pole ma väga veendunud, et nad armastavad neid kinnistes ruumides. Praegu igatahes andsin asjameestele koduvõtmed ja nad uurivad asja. Pliidi peal vett soojendada väga ei raatsi, siin maal on kütte- ja muu elekter oluliselt erinevate hindadega.


Sain ka koolidirektorilt esimese tagasiside, rahvas väidab, et neil on väga lahe (kuigi kuri onu õpetab noote - Minu kommentaar). Ise ütleks, et õpetada kedagi nullist pole kunagi probleem, isegi kui pead õpetama flööti ja kitarri. Natuke keerulisem on nendega, kellega on eelnevalt tehtud mingeid arusaamatuid asju. Igatahes olen ma selle enne mind töötanud islandi jobu peale juba maruvihane ja kavatsen õige pea saata riigi muusikakoolidesse laiali tõsise hoiatuse, et see tüüp enam mitte kuskil tööd ei saaks. Kurb on vaadata, kui kaks muusikaliselt väga andekat ja hea kuulmisega last mängivad nagu papagoid pähetaotud kolmekümmet lugu, aga niipea kui üritad nooti õpetada, vahivad kalasilmadega otsa ja lähevad lausa trotsi täis. Diagnoos erialainimestele: Suzuki äärmiselt mugandatud versioon (tegelikult toimub ka selles meetodis noodiõpetus, aga laisk ja mugav õpetaja on selle kõrvale jätnud). Ülemisel pildil ainuke akordioniõpilane Thorhallur, tema saab vähemalt väga hästi aru, miks on oluline mängida õige sõrmestusega ja harjutada heliredeleid.


Eile (neljapäeval) puhastasin pool päeva oma läpparit, mis hakkas ennast väikeste vahede tagant ise välja lülitama, eriti just siis, kui oli midagi olulist kellelegi öelda või teha. Oli teine, raip, tolmu ja muud paska täis jah, ning pärast puhastamist pole enam vahejuhtumeid olnud. Panin ka kõrgemad jalad, et õhk paremini alt läbi käiks. Päris valutult siiski ei läinud, tegin vasakpoolsele Ctrl-klahvile haiget, aga eks ma ole teda ikka hoolega ennegi vägistanud.


Mida islandlastest arvata? Tore ja rahulik rahvas, seda ma juba korra ütlesin. Vihjetest aru ei saa. Kui korra direktorile kirjutasin, et Thorshöfnis on uus geograafiline punkt, Tonlistarskolijökull (tõlkes: Muusikakooli liustik), tuli ise kaema, mida ma selle all mõtlesin. Siis sai küll aru, et trepp ja kooli ümbrus lausa eluohtlikult libe, korraldas soolakasti ning kamandas masinad peale. Labida- ja kangitöö olin jõudnud juba ise ära teha. Aga minu lihtsamatele mõtetele, nagu näiteks "paluks paar pakki koopiapaberit" või "uuri, ega kuskil tavalist koopiamasinat ripakil pole, tindikas on liiga kulukas", saab täitsa pihta.

Riideid pesen spordikeskuses, mis on keskmisel pildil. Seal söön ühtlasi koolilõunat, mis on jätkuvalt maitsev ja ka suhteliselt tervislik. Minu jaoks ehk veidi kummaline, et leiba-saia söögi kõrvale ei pakuta, ent see-eest võib kõike muud rahuliku südamega juurde võtta, kui ainult tunned, et kõht tühi.
Uus nädal toob endaga kaasa pisikese lisakoormuse, kolmapäeviti hakkan käima Bakkafjörduris (siit 50 km) seitsme õpilasega tegelemas. Tõenäoliselt on neid aga juurde tulemas veelgi, nii seal kui ka siin. Isegi paar täiskasvanut on huvi tundnud Kui nii edasi läheb, pole tõesti vaja ca 40 000 krooni nimel kirikus tõmblema hakata - aga vaatame. Selle viimase osas on veel aega atra seada küll.
Muuseas on mul väga tubli assistent, kes aitab väikeste jaoks minu juttu tõlkida ja parandab muuseas minugi grammatikavigu, kui üritan islandi keelt. Just ütlesin talle, et kui ma siit ükskord jalga lasen, võib hakata ise algõpetust jagama klaveri, kitarri, plokkflöödi ja akordioni alal. Pilti pole teinud ega saagi teha, sest xxxxxxxxxxx = TSENSEERITUD= xxxxxxxxxxx. See arvamus ei vasta muuseas kohe üldse mitte tõele. xxxxxxxxxx =TSENSEERITUD= xxxxxxxxxxxxxx
Hea küll, panen tänaseks punkti ja hakkan aru pidama, millega tegeleda nädalavahetusel. Paremate ideede puudumisel õpin sekvenserit paremini tundma ja püüan mõne kompositsiooniga hakkama saada.
Lõppu täiesti innovatiivne idee kasutamiseks ka pärnakatele (vt.viimast pilti). Alumisel korrusel politseijaoskond. Ülemisel noortekeskus. Hea lühike tee ühest punktist teise... Ilusat nädalavahetust!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar