Külastajaid:

counter

pühapäev, 15. märts 2009

Kevad läheneb... (?)


Godan sunnudag! Eilseks planeeritud kooriharjutus, kuhu pidin tutvumisreidile minema, jäi halva ilma tõttu paraku ära, ja seepärast tegelesin igavusest igasugu muude asjadega. Leidsin ühe muusikalipõimiku (Shermanite "Mary Poppins") klaverile ja hakkasin sellest orkestriversiooni treima. Õppisin sekvenserit paremini tundma. Parandasin leheloos ühe isiklikust tähelepanematusest tingitud ebatäpsuse. Islandil on poodides siiski pabertaskurätikud olemas. Aga nina löristavad kõik islandlased sellegipoolest.


Õhtul viisin läbi loomkatsetuse ehk proovisin, kas ja millisel kujul julgen varsti külla sõitvale küljeluule blodmöri pakkuda. Seda lamba vere, neerurasvade ja jahu segu, mis on tainaks segatud ja siis lamba diafragmasse õmmeldud. Põhimõtteliselt nagu meie verikäkk siis, ainult et lamba, mitte sea ülejääkidest. Alguses ei tahtnud kuidagi uskuda Jaani teisepoole juttu, et islandlane sööb seda toorelt ning suhkru/mee/moosi või muu taolisega. Aga jah, olen tõepoolest tähele pannud, et siinmail käib moos ja magus kaste igasugu liha-kala kõrvale. Oli tõesti söödav. Ja praetult hapukoorega samuti.
Täna on õhus esimest korda siis tunda lähenevat kevadet. Soe ja kõik sulab. Mõned ilma näinud kodanikud muidugi jahutasid mu vaimustust tiba maha kah, aga ikkagi on kohe parem tunne, kui lume alt lapike paljast maad ka nähtavale ilmub. Iseasi, et öösel enne kella 4 magama ei jäänud, sest tuul tegi kõva lärmi.
Loodan, et mõningad kodumail orkestrandi elukutset pidavad kodanikud pole mind mu eelneva sissekande eest veel kirikuvande alla pannud. Aga jah, kõik me saame iga päev vanemaks. Noorena proovime igasugu asju teha, ka traditsioonimullist väljaspool. Kuni ühel päeval tunneme, et vajame mingit stabiilsust... ja siis valime selle tegevuse, mille eest stabiilse suurusega palka makstakse. Ega tõmble enam muude asjade kallal. Rutiin on selle asja nimi, ja selle vastu võidelda on parasjagu raske. Mina ei jäänud rahule mõttega, et järgmised nelikümmend aastat oma elust maailma muusikaliteratuuri tippteoste bassipartiisid pähe kulutada. Mõni teine jääb. Mina olen teeninud mõnikord nädalaga suuremaid numbreid kui ersoka kuupalk, ja samas polnud mul enne Islandile tulekut rohkem kui pool aastat ühtki tellimust. Demokraatia!
Hea küll, mis ma ikka lugejat piinan. Uus nädal ja uued avastused tulekul. 16 päeva...




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar