Külastajaid:

counter

teisipäev, 1. september 2009

Veel mitte tunde andmas, aga...

...ikka positiivse meeleoluga uuele õppeaastale vastu!

Mul polegi Eestis nii paindlikult mõtlevat ülemust olnud, kui hästi järgi mõelda. Kui Thorshöfn poleks nii eraldatud koht, võiks seal rahuliku südamega töötada järgmised kümme aastat. Või mis te, seltsimehed, õige ise arvate, kui järgneva vestluse stenogrammi läbi loete?

Mati: Nii, räägiks nüüd selle õppeaasta üldisest tööplaanist. Mida ma peaks kindlasti teadma?
Heidrun (ulatab mulle värvilise kalendrilehe): Nii... hallid päevad on koolivaheajad ja rohelised eksamid. Kas vaatad, kuhu kontserte panna?
M: Ma ei tahaks jah, et muusikakool hakkaks kuidagi põhikooli segama... kas näiteks 16.detsember jõulukontserdiks sobiks?
H: Saame panna, ütlen vanematele, et sel päeval olgu lapsed koolis - muidu on neil komme sellel ajal tihtipeale Akureyris ja mujal käia.
M: Nii (kirjutab 16.12 peale Jólatónleikar), ja siis koolivaheaeg... millal me pärast seda alustame?
H: Lapsed tulevad muidu 5.jaanuaril kooli... kuule, aga siis on kolm päeva ja algavad talvised eksamid, kas sul on mõtet niisama istuda?
M: Eksamid on ikka tõsine asi, vaevalt et keegi sellel ajal muusikakoolile mõtleb...
H: Nii... 15.jaanuaril on viimane eksamipäev... mis sa muidu jõulude ajal teed, kas oled siin?
M: Pidasin plaani Eestisse minna... aga 18.jaanuar on esmaspäev, siis olen tagasi. Ega mul muidugi muuga tulla ole kui lennukiga, nii et sellel päeval alustame tundidega äkki tiba hilisemal kellaajal?
H: Muidugi, tulen sulle lennukile vastu... aga vaatame nüüd kevadet ka. Eelmine aasta mõni õpilane kurtis, et koormus läheb liiga suureks. Äkki seekord teeme selle kevadkontserdi enne eksameid (vaatab kalendrit) ...kuidas 12.mai sobib?
M (kirjutab kiiresti sinna kuupäevale Vórtónleikar): Täiesti sobib. (Pisut kohmetudes) Kuule, ma tegelt mõtlesin praegu ühe asja peale. Äkki paneks enne lihavõtteid veel ühe kontserdi?
H: Kolm kontserti - hea mõte! Aga kas nad jõuavad ära õppida?
M: Ma usun, et ikka. Neil on selleks ajaks hea rütm sees.
H: Siis paigas. Näe, 24.märts jälle kolmapäev, nagu jõulu- ja kevadkontserdilgi. Sobib?
M (kirjutab Pàskatónleikar): Tehtud.

KOKKUVÕTE: jõuluvaheaeg kestab minu jaoks 17.detsembrist 17.jaanuarini, lihavõttevaheaeg 25.märtsist 5.aprillini ja suvevaheaeg algab 13.mail. Not bääd, leedis änd džentlmens?


Edasi läks jutt õpilaste peale. Esialgu saime paika, et Thorshöfnis on kindlad päevad esmaspäev, teisipäev ja neljapäev ning Bakkafjörduris kolmapäev. KUI Svalbard ka tuleb (nende direktor on Heidruni sõnutsi täielik udupea ja see pole ka tegelikult meie vald), siis see tuleb reedeti.
Vaatasin ühtlasi õpilaste nimekirja üle. Thorshöfnis 12 inimest. Rakel ja tema noorem õde Svanhildur keskenduvad klaveriõpingutele (eelmine aasta paralleelselt ka flöödid), uued õpilased Emilia Yr ja Benjamin. Anna Maria jätkab ka klaverit, aga tema tahab poole koormusega ning flöödi teiseks pooleks võtta. Heimir ja Alfrun õpivad plokkflööte edasi, poisiga ma muidugi vaatan, kas millalgi kannatab klarneti peale torgata. Esimese klassi Erla Rós tuleb ka plokkflöödi peale. Gudmundur jätkab kitarriõpinguid ja Olivia (pildil) jätkab flöödiga. Kui õnnestub käivitada see koolidevahelise puhkpilliorkestri projekt, millest ühes oma eelnevatest sissekannetest rääkisin, on viimased kaks küll väga head kandidaadid sinna minu poolt.
14-aastane Arnar Freyr hakkab akordionit õppima, tal on ka pill olemas, iseasi, kuidas suurused sobivad. Ja siis... oh, ärge parem rääkige. 11-aastane Ernir, kes tahaks viiulit. Mida mina kohe üldse ei taha, ja mitte ainult lugupidamisest Jaani, Valmari ja muude taoliste tegelaste vastu. Vähemalt olen nii Heidruni kui emme oma parteisse saanud, nii et ehk operatsioon õnnestubki. Käisin lapsevanemale välja kõva trumbi, et tšello on ikka mehisem pill kui viiul...
Nojah. Eks nende mittejätkajate hulgas olidki peamiselt need, kellel ränk laiskusepisik küljes, ja vastupidi - kes said (kasvõi vanemate abiga) aru, et edukus sõltub eelkõige ikka iseendast, need on kenasti ka sellel aastal nimekirjas. Olgu siis õpetaja nii suur pervert ja killer kui iganes.
Kaldolt sain ka oma fotoka akulaadija kenasti kätte. Nii et rohkem oma sissekannetele vanu pilte juurde ei pane.
See pilt, millega mu käesolev blöga algas, on tehtud Akureyris mis-iganes-tänaval. Klassikaline vene Volga tegi tuju tükiks ajaks paremaks, nagu ka suurepäraseks kujunenud õppeaasta tööplaan. Küll ma ka selle jõuludeni kulgeva aja, mil Islandi koolides vaheaegu pole, kenasti vastu pean!

1 kommentaar:

  1. Plaan Kosel taastada 80-ndatel valitsusele jms.-le rajatud varjend. Maa peal seal suur parkla, mille tahaks nõukaaegset tehnikat täis toppida. Räägid ehk selle volgamehe ära. Raha äratoomiseks ei ole probleem, toetusi saab küsida kaasajal kõigeks.
    (krt, see kommentaarium ei lase linki lisada, vt. eilset ekspressi, seal väike materjal varjendist). Tervitused! Õlu on hea (lihtsalt teadmiseks)!

    VastaKustuta