Külastajaid:

counter

laupäev, 3. oktoober 2009

Kaksteist punkti Húsavíki politseile

Eile tuli mulle meelde see koht Tartsi raamatust, kus ta Jaani palvel avas oma külmkapi, laadis sellest kaks purki humalavett autosse ning kulutas mitu head liitrit bensiini - lihtsalt sellepärast, et sõbral kurk kuivas.
Ja ohkasin endamisi. Ei suuda aru saada nendest inimestest, kellel on kolmekümne kilomeetri raadiuses terve seorihmatäis töökaaslasi, lapsed oma peredega, teater, kino, kontserdimaja, mitmed-setmed rohkem ja vähem peenemad istumiskohad - ja kes nurisevad seejuures, et peavad üksi olema. Mina sõitsin eile maha umbes 160 kilomeetrit, et jõuda kohta, mis vähegi linna moodi välja paistab. Húsavíkis vast 2000 elanikku on kokku, umbes nagu Kilingi-Nõmmel? Täna siis veel poolteist tundi sõitu, et jõuaks Akureyri.
Aga eile õppisin tundma kohalikku politseid parimast küljest. Vana orienteeruja nagu ma olen, võtsin netist mahalaetud linnakaardi ette ja panin püksirihmaga kursi maha. Jõudsin kuhugi x kohta, kust polnud suurt edasi minna. Õnneks oli sealsamas politseijaoskond. Noh, kambrisse ikka ei topita, kui nõu küsin õige suuna suhtes. Võmm viskas mingisuguse killu internetis leiduva kohta, tõi tagatoast oluliselt suurema kaardi, nimetas kolm tähtsat orientiiri ja küsis, kas ma olen autoga. (Muuseas, kogu jutt käis islandi keeles, nii et üht-teist ma juba siiski suudan). Ütlesin, et ei, käin jala, tänasin ja hakkasin astuma, panemata tähele, et ta veel midagi ütles. Olin siis jõudnud bensiinijaamani minna, kui pollar kõrvale sõitis, ukse lahti tegi ja palus peale istuda. Tema meelest ei tohiks inimesed sellise koerailmaga jala käia...
Ja nii ma politseiautoga oma majutuskoha treppi jõudsingi. Island on muidugi väike, külalistemaja Sigtún pidaja küsis esimese asjana, kas ma olen Eestist, siis, kas ma Valmarit tean, ja ütles, et olevat temaga koos bändis mänginud. Aga olgu kohe ka see ära öeldud, et selle tutvuse tõttu majutuse hinnaskaala ei muutunud. Ega ma seda muuseas arvanudki, ega poleks ka soovinud.
Täna proovin veel paar varatalvist Húsavíki pilti teha ja siis panen edasi Akureyri suunas.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar